GR- 3 Primer Tram: Donzell d'Urgell - Agramunt

Distància: 5,45 Km
Temps: 1 h 28 min a peu
Desnivell: – 100 m

El sender de Gran Recorregut (GR3) a la comarca de l’Urgell té una llargada de nord a sud de 60 Km, i dóna a conèixer una àmplia visió del seu bell entorn físic i monumenal. El dividirem en quatre trams, el tercer dels quals es relaciona amb el PR C 25 de la ruta l’Ondara, Verdú i el Corb

DONZELL D’URGELL- AGRAMUNT
GR 3- PRIMER TRAM

Km 0 Donzell d’Urgell (457 m). De la plaça de l’Església, se surt en direcció sud.

0,180 Passem a frec d’un dipòsit.

0,520 Bifurcació. Seguim a l’esquerra tot baixant entre un bosc d’alzines.

1,550 Cruïlla. Per l’esquerra baixa una pista que ve de Rocabertí de Sant Salvador. El sender va per la dreta.

2,400 Cruïlla. Es va per la dreta tot seguint una pista que ve del mas Segur, al costat hi ha una fita amb les inicials RR.

2,600 Cruïlla. Es troba la pista que ve de Donzell d’Urgell i que ens portarà a Agramunt; se segueix cap a l’esquerra. Es deixa una pista a l’esquerra i una altra a la dreta i es continua en la mateixa direcció que es porta.

3,220 Granges a la vora del sender. Es deixen tot seguit dos camins a la dreta i es continua per la mateixa pista.

4,050 Canal d’Urgell (330 m). En el decurs de l’itinerari d’aquest tram del sender es trobarà diverses vegades aquest canal. Després de creuar-lo, se segueix recte.

4,900 Pont sobre el canal, a l’esquerra es travessa i es continua pels carrers del Safareig i del Firal. En arribar a l’avinguda de Marià Jolonch, es va cap a l’esquerra pel carrer d’Àngel Guimerà.

5,450 Agramunt (337 m), plaça del Pou.